sobota, 8 lutego 2014

Robimy nóż...

W przedostatnim odcinku pokazałem gdzie i jakimi narzędziami pracuję.
Dziś pokażę jak.
Jako że mam zamiar wziąć udział w wystawie 31 maja w Gliwicach kniveshow.pl pora rozpocząć przygotowania. Korzystając z okazji pokażę krok po kroku jak pracuję i jak powstają moje noże.
Dziś moim celem było wykonanie 3 blanków ze stali nc6 o grubości 3mm.
Zaczynam od wycięcia wstępnego kształtu szlifierką kątową:


Przed wycinaniem trzpienia w hidden tangach robię dwa otwory wiertłem 5mm w miejscu gdzie trzpień przechodzi w ostrze. Łatwiej mi będzie potem wyciąć trzpień redukując ryzyko wjechania tarczą kątówki w ostrze.


Następny krok - nadanie finalnego kształtu blanka na szlifierce stołowej:


 Jednocześnie wykonuję 2 hiddeny i 1 fulltang. W tym drugim wiercę otwory pod piny i otwory odciążające.


 Gotowe:


W przypadku blanków trzpieniowych zakładam taki ogranicznik zrobiony z 2 kawałków zahartowanej stali ncv1 skręcanej na śruby w celu wyrównania powierzchni gdzie przylegać będzie garda.


 Operację tę wykonuję ręcznie pilnikiem:


Użyta stal ma lekkie wżery i nierówności - należy to wyrównać. W tym celu używam szlifierki taśmowej:


 i ręcznie papierów ściernych:


 Planuję na tych ostrzach zrobić szlif niepełny, dlatego wolę powierzchnię wyrównać i wysatynować przed robieniem szlifów. Później przy zrobionych szlifach byłoby trudniej.

I na podsumowanie... W trakcie dzisiejszego odcinka powstały:


 Dla miłośników kutych z hamonem też znajdzie się coś ciekawego ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz