sobota, 15 marca 2014

Robimy nóż, cz. 5

Najnudniejsza część całego procesu robienia noża... Czyli wykończeniówka głowni po obróbce cieplnej. A trochę się zebrało :)

na zdjęciu razem z planowanymi materiałami do oprawy


Ostrza są powierzchniowo odwęglone - należy tą warstwę usunąć, do tego celu stosuję po prostu papiery ścierne. Po zdjęciu warstwy odwęglonej głownię trzeba wykończyć - czyli żmudna papierkowa robota, której nawet fotografować się nie chce...
Używam gradacji 150 do zdjęcia warstwy odwęglonej. Gradacji po kolei: 220, 320, 400, 500, 600, czasami nawet 800, 1000 i 1200 do wykończenia głowni na gotowo.
Dziś zrobiłem jedną selektywnie zahartowaną, proces wyciągania hamonu już kiedyś opisałem dość dokładnie, więc dziś tylko link:

Poradnik jak wyciągnąć hamon


Efekt dzisiejszej pracy:



W miedzy czasie przygotowałem dwa kolejne ostrza do hartowania selektywnego. Głownie nie moje, wykonał je mój kolega ze stali O1. Jak silikon wyschnie to trafią do pieca.


2 komentarze:

  1. Świetny hamon :) mistrzostwo świata :)
    ciekawe cz na tej O1 też coś wyjdzie? :)

    pozdr
    peppers1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Też mnie ta O1 ciekawi - zwłaszcza że różne opinie w sieci krążą.

      Usuń