wtorek, 21 października 2014

Killrathi Knives 16/2014 GROT

W oczekiwaniu na nowe pasy do nowej szlifierki taśmowej wziąłem się za wykończenie małych nożyków w kształcie grota harpuna. Inspiracją były noże typu Bird & Trout oraz kilka różnych modeli podobnych harpunów różnych producentów, min. TOPS Knives.
Swoje wykonałem ze stali sprężynowej 50HF o grubości 4mm, zahartowanej na ok 56HRC - zależało mi przede wszystkim na wytrzymałości narzędzia. Długość ok 15,7cm zapewnia pewny i wbrew pozorom komfortowy chwyt pełną dłonią. Szlif stosunkowo wysoki przez co cięcie jest łatwe i przyjemne.
Te małe narzędzie starałem się tak zaprojektować by było w miarę uniwersalne i wielozadaniowe.











Nacięcia na grzbiecie pod kciuk poprawiają pewność chwytu przy np. struganiu.
Profil klingi, krzywizna krawędzi tnącej sprawdzi się przy skórowaniu.
Głowica narzędzia może swobodnie służyć jako obuch
Ząbkowana część głowicy przeznaczona jest do krzesania krzesiwem - zdecydowałem się na takie rozwiązanie by nie narażać noża na uszkodzenie krawędzi tnącej przy tradycyjnym krzesianiu
Paracord z rękojeści można swobodnie zdjąć i wykorzystać do wielu celów - nie jest w żaden sposób klejony itp... Wyłącznie mocny i ciasny splot.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz