piątek, 20 marca 2015

Nowa zabawka w warsztacie

Wczoraj przywiozłem nową "zabawkę" :)



Teraz hartowanie stanie się łatwiejsze i jeszcze precyzyjniejsze.
Udało mi się zakupić piec muflowy PEM-1 w doskonałym stanie, jeszcze z oryginalnym malowaniem. Piec z tego co się orientuję ma bardzo niewielki przebieg, więc mimo swoich lat powinien sporo posłużyć.

Pomiar temperatury jest dobrze wyregulowany, tu się grzeje:

Po ok 2 godzinach mam interesującą mnie temperaturę

Szybkie podejrzenie co się dzieje w piecu przez wbudowany w drzwiczki wizjer

Komora pięknie świeci:

No to grzejemy:

Piec ma 2,5KW mocy, więc pobór prądu jest jeszcze znośny, doskonale trzyma temperaturę, sądzę że jak dojdę do odpowiedniej wprawy to przy wymianie wsadu nie będę tracił więcej niż 20-30 stopni ;) Dziś przy trzecim podejściu udało mi się stracić tylko 40.

2 komentarze: